Rotterdam – Mopinion, de toonaangevende user feedback software voor digitale kanalen, kondigt trots de nieuwe feature ‘Conversational Feedback’ aan. Deze uitbreiding van het platform verandert de manier waarop bedrijven waardevolle feedback van hun klanten verzamelen. Conversational Feedback combineert traditionele feedbackformulieren en een persoonlijke, chat-achtige omgeving. Deze nieuwe feature helpt klanten als KLM, Ahold en Decathlon hun digitale customer experience (CX) te optimaliseren, door in te spelen op de vraag om op een makkelijke manier online met klanten in contact te komen, zonder daarbij de CX te benadelen.
Digital-first bedrijven kunnen deze chat-achtige feedbackformulieren zonder enige code gebruiken en zo een fijne online sfeer creëren en trouw blijven aan de ‘Tone of Voice’. Dit maakt het voor klanten gemakkelijker eerlijke feedback te delen over de online experience. Of het nu over een aankoop gaat of feedback is van iemand die op je website rondkijkt. Wie op deze manier in contact komt met de doelgroep, verhoogt niet alleen de response rate, maar kan ook rekenen op kwalitatieve feedback. En deze feedback is uiterst belangrijk om KPI’s zoals klanttevredenheid een boost te kunnen geven.
Met Conversational Feedback kunnen alle Mopinion-klanten gebruikers naar ervaringen vragen, zonder ze te storen of opdringerig over te komen. Deze oplossing biedt het beste van twee werelden en combineert een gebruiksvriendelijke chat-interface met het krachtige platform van Mopinion voor het verzamelen en analyseren van user feedback. Met Mopinion’s Conversational Feedback kunnen klanten intuïtieve feedbackformulieren maken die – voor respondenten – aanvoelen als chatgesprekken in plaats van het invullen van een lange vragenlijst.
Omdat er geen programmeerwerk aan te pas komt, is het eenvoudiger dan ooit om het gevoel van een echt tweerichtingsgesprek te creëren, terwijl je feedback van klanten verzamelt. Zo kunnen gebruikers specifieke reacties toevoegen op basis van de gegeven antwoorden en ze kunnen zelfs afbeeldingen, GIF’s en emoji’s toevoegen om het gesprek meer pit te geven of juist losser te maken.
Tegenwoordig is gepersonaliseerde communicatie onmisbaar als je mensen wil overtuigen jouw merk te overwegen. Met Conversational Feedback kunnen bedrijven hun online experience personaliseren, terwijl ze er ook voor zorgen dat de feedbackstrategie hen niet afleidt van het bereiken van hun online doelstellingen.
Conversational Feedback is een uitbreiding op de bestaande Mopinion-software, en bedoeld om de customer experience van bedrijven te verbeteren, waardoor ze o.a. hogere conversies kunnen krijgen. Daarnaast verhoogt het de betrokkenheid en loyaliteit van klanten. Mopinion’s Head of Product, Jos van der Kooij, legt uit:
“Hoewel het chatconcept al wat langer bestaat, is de manier waarop we chatten en customer feedback verzamelen nieuw onder Customer Experience softwareleveranciers. Het feit dat Conversational Feedback is geïntegreerd met alle standaardmogelijkheden van onze oplossingen, zoals datavisualisatie, tekstanalyse en integraties met CRM en project managementtools, maakt het tot een zeer krachtige oplossing om de digitale experience te optimaliseren.”
Over Mopinion
Mopinion is een snel groeiend Software-as-a-Service (SaaS) bedrijf dat marktleider is op het gebied van online feedback verzamelen en analyseren van digitale kanalen als website, email en mobiele apps. De alles-in-één oplossing maakt feedback concreet en geeft digitale marketing teams de kans om meer inzicht te krijgen in de online customer experience. Tot onze klanten mogen we onder andere KPN, T-Mobile, Talpa, TSB Bank, Ahold en Decathlon rekenen.