Hoe gebruik je de metaverse? Sortlist studie zegt: Als het niet om vermaak gaat, doe dan geen moeite

April 2022 – Uit een nieuwe studie van Sortlist, het B2B matchmaking platform, blijkt dat gebruikers in heel Europa de metaverse vooral zien als een middel voor entertainment. Volgens een onderzoek dat het bedrijf heeft uitgevoerd onder 1000 gebruikers in heel Europa, zegt 20% dat een virtuele wereld “een manier is om aan de echte wereld te ontsnappen”, gevolgd door 17% die zegt dat het de toekomst is en 16% die het ziet als een manier van afleiding.

Toch gaf 54% van de ondervraagde gebruikers te kennen dat zij een virtuele wereld niet zouden vertrouwen, waarmee het belangrijkste probleem wordt belicht waarmee de massale invoering van de metaverse te kampen heeft. Voor Nederland specifiek, ligt dit percentage iets lager. Maar liefst 47% geeft aan er geen vertrouwen in te hebben.

Bovendien blijkt uit de enquête dat de metaverse voor vrouwen een manier is om aan de echte wereld te ontsnappen 58%, terwijl zij voor mannen de toekomst vertegenwoordigt 53%.

De studie bevat ook een aantal interessante bevindingen die merken wel eens twee keer zouden kunnen doen nadenken over hun metaverse investeringen op lange termijn:

  • Bijna 70% van de respondenten begrijpt wat de metaverse is.

  • Vrouwen 91,43% zijn zich meer bewust van wat de metaverse is dan mannen 88,54%.

  • Bijna 60% van het grote publiek zegt op de hoogte te zijn van wat NFT’s zijn. In Nederland

    is slechts een kleine meerderheid 53% van het publiek op de hoogte van wat NFT’s zijn.

  • NFT’s zijn nog steeds een punt van discussie voor mensen; 61% van de respondenten zou

    er niet aan denken om erin te investeren.

  • Gebruikers ouder dan 54 jaar wisten meer dat de metaverse een virtuele wereld was 63%

    dan jongere gebruikers tussen 25 en 34 jaar 59%.
    U kunt het hele verslag hier lezen: https://www.sortlist.nl/blog/hoe-gebruik-je-de-metaverse/

    Over Sortlist

    Sortlist is Europa’s grootste B2B-marktplaats in de marketing industrie. Het bedrijf werd in 2014 in België opgericht als startup om bedrijven te verbinden met marketing- en creatieve bureaus die bij hun behoeften passen. Vandaag de dag heeft Sortlist kantoren in zeven landen.

    Perscontact

    Sarah Vandewalle, sarah.vandewalle@sortlist.com

Deel dit bericht
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.