Amsterdam, donderdag 28 januari 2021 – BOEXCLUSIVES.COM is hét tech-backed beauty platform van dit moment dat consumenten navigeert in het vinden van inspiratie en de producten die daarbij horen. De overweldigende stroom aan beauty gerelateerde posts op social media en het immense online winkelaanbod heeft inmiddels geleid tot een ware digital beauty chaos. Zelfs de grootste beauty fanaat is het overzicht kwijt en houdt niet meer bij wat content creators op Instagram en YouTube plaatsen, welke nieuwe merken en items worden uitgebracht en bij welke webshops een en ander kan worden gekocht. Daarom organiseert en personaliseert BO EXCLUSIVES het volledige online beauty aanbod voor de consument.
Dit platform selecteert zowel social media posts als het e-commerce aanbod. Zo komen beide aspecten samen in één digitale beauty omgeving. Consumenten hoeven dus niet langer verschillende kanalen te raadplegen om doelgericht relevante beauty inspiratie en shop mogelijkheden te vinden. De totaalbeleving die BO EXCLUSIVES biedt en de toegevoegde waarde voor consumenten en commerciële partijen is zeer toekomstbestendig. Het platform is van meet af aan zelf gebouwd en er wordt continu doorontwikkeld. Innovatie in de beauty industrie Oprichters Laura Mendera en Oumayma El Boumeshouli hebben BO EXCLUSIVES eind 2020 gelanceerd. Laura heeft een overwegend juridische en financiële achtergrond en Oumayma is een populaire fashion content creator. Zij maken met de introductie van het platform een grote stap buiten hun bestaande expertises en tillen digitale beauty naar een volgend niveau. Vooralsnog ligt de focus op de Nederlandse markt en zijn er plannen voor expansie richting de Verenigde Arabische Emiraten, de rest van Europa en zelfs China.
De ideale customer journey Iedereen kan een gratis account aanmaken op BO EXCLUSIVES, inloggen en gebruik maken van het unieke systeem waarmee je zeer precies kan navigeren door alle zoekresultaten. In de Content Gallery filter en selecteer je per content creator, merk, productcategorie en webshop. Deze onderdelen kan je ook nog eens met elkaar combineren en zo je voorkeuren nader specificeren. Van iedere post wordt vervolgens in de pop-up inzichtelijk gemaakt welke beauty items zijn gebruikt c.q. getoond, inclusief een directe link naar de webshops waar deze kunnen worden besteld. De Product Curation pagina werkt in feite hetzelfde en toont de producten die zijn gekoppeld aan alle posts in de Content Gallery. Zodoende ontstaat eenvoudig een overzicht van alle foto’s en video’s waarin het desbetreffende item voorkomt. Kortom, de ideale customer journey. Content creators & affiliaties De lijst van content creators waarmee BO EXCLUSIVES is gelanceerd en de namen die daar sindsdien aan zijn toegevoegd bestaat uit vooraanstaande beauty ‘influencers’ en professionals. Ook zijn nu al de grootste Nederlandse beauty webshops vertegenwoordigd op het platform, zodat in ieder geval op nationaal niveau het streven om uiteindelijk een totaaloverzicht te kunnen bieden qua online winkelaanbod meteen sterk is ingezet.
Ten slotte biedt BO EXCLUSIVES een geweldig podium voor de promotie van en door merken en webshops. Onder art direction van Oumayma creërt het platform namelijk zelf campagnes die worden gepubliceerd op de homepage. Deze worden met hetzelfde menu georganiseerd in de BE Editorial Files met directe aankoop linkjes via de shop popup. De recente shoot met BALMAIN HAIR COUTURE en BALMAIN is nog maar het begin van de veelbelovende stijl zoals die door BO EXCLUSIVES wordt neergezet. *** Noot voor redactie:
Voor meer informatie over BO EXCLUSIVES bezoek www.boexclusives.com en neem gerust contact op met Laura Mendera via laura@boexclusives.com of bel +31(0)683177710.
|