OOIJ – 30 april 2020 – Branding en marketingbureau PuntenCo heeft voor zichzelf een aangescherpte positionering geformuleerd. Daarnaast wordt het bureau strategisch versterkt.
PuntenCo Branding & Marketing werd in 2018 opgericht door Martijn Saat en zijn toenmalige compagnon die hun functie bij een ander Nijmeegs online bureau voor het voor het ondernemerschap verruilden. Eind 2019 vond een herpositionering plaats, gezien Martijn PuntenCo branding en marketing alleen moest voortzetten.
Die herpositionering vertaalt zich per 1 mei 2020 in de pay-off “Zo kan het ook”. Een slogan waarmee PuntenCo zich als alternatief voor de steeds sneller wordende marketingwereld wil presenteren. ‘Juist in deze tijd is het belangrijk om te investeren in een persoonlijke relatie met je klant’, stelt Martijn. ‘Dat je naast de ondernemer gaat staan en meedenkt met de (door)ontwikkeling van zijn of haar bedrijf. Niet puur naar het plaatje kijken, maar het verhaal erachter vertellen. Niet alleen naar buiten, op klanten gericht, maar ook naar binnen, op de medewerkers van een bedrijf. Dat is wat ik wil. Marketingcommunicatietools als SEO, social media, een corporate magazine en on- en offline advertising zijn middelen om dat verhaal te delen, geen doel op zich.’
Ambitieus, maar realistisch Martijn wil met zijn bureau terug naar de essentie. Geen opsmuk, maar daadkracht. ‘Niet ieder bureau heeft een marketinggoeroe als Seth Godin op de payroll staan’, zegt de Ooijse ondernemer. ‘Laten we dan ook vooral niet pretenderen dat we alle wijsheid in pacht hebben. Wij hebben de input van onze klanten nodig om goed werk te kunnen leveren. Zij moeten ons vertellen over hun drive en ambitie. Daar gaan wij vervolgens mee aan de slag. Wij leveren goed werk door heel goed te luisteren, niet door te oreren.’
De payroll van het bureau is wel uitgebreid. Hans van Brunschot is het bureau per 1 april op parttime basis komen versterken als strategisch marketeer en zal zijn rol de komende maanden uitbreiden naar een nagenoeg fulltime dienstbetrekking. In zijn functie gaat Hans, in het verleden onder andere werkzaam als marketing manager bij profvoetbalclub FC Eindhoven, beursorganisator OGZ en beleggingskantoor EL Investments, zich bezig houden met de bestaande klantenportefeuille, het werven van nieuwe klanten en de marketing van het bureau zelf. Daarnaast ligt er ook een rol voor hem weggelegd in de aansturing van content marketeers Quintie Stoel en Estee Hoogendorp. Ook grafisch is het bureau versterkt door een strategische samenwerking met ontwerpbureau Samendrie.
‘Een mooi team om de volgende stap in de ontwikkeling van PuntenCo mee te zetten’, zegt Martijn tevreden. ‘Ik heb het afgelopen half jaar veel duidelijker voor ogen gekregen waar ik me met PuntenCo op wil focussen en die weg zijn we met deze ontwikkelingen stevig ingeslagen.’