Parijs, 25 oktober 2021 – Farmitoo kondigt de opening aan van een 7e verkoop land, Nederland. Na een recente fondsenwerving van 10 miljoen euro zet het bedrijf zijn groei en zijn internationale ontwikkeling voort.
Online aankopen worden steeds belangrijker in de gewoonten van landbouwers, die in Frankrijk gemiddeld 10.000 euro per jaar uitgeven aan landbouwuitrusting. Volgens de studie 2020 Agrinautes, doet 70% van hen al online aankopen.
Sinds haar oprichting heeft Farmitoo zich een plaats veroverd op de markt voor de verkoop van landbouwmachines in Europa dankzij een netwerk dat bestaat uit de grootste fabrikanten van het continent, waardoor zij landbouwmachines in een kort circuit aan landbouwers kan aanbieden via een online-verkoopplatform. Door rechtstreeks met deze fabrikanten van landbouwmachines samen te werken, vermindert Farmitoo het aantal tussenpersonen en garandeert het de landbouwers concurrerende en eerlijke prijzen.
Het platform biedt meer dan 150.000 producten aan en biedt toegang tot meer dan 350 landbouwproducenten. Het zorgt dus voor doorzichtigheid van de verkoopprijzen, terwijl de landbouwer tijd bespaart: hij krijgt snel en rechtstreeks geleverd op zijn bedrijf, wat hem ongeveer 2 reisdagen per maand bespaart. Net als een buurtwinkel ondersteunt het Farmitoo-team de landbouwers met technisch en gepersonaliseerd advies. Tot op heden vertrouwen meer dan 30.000 Europese landbouwers op hen.
Het Farmitoo-team, dat dicht bij de fabrikanten staat, wil ook hun verkoop ontwikkelen door hen toegang te geven tot nieuwe markten, die vaak gehinderd worden door de taalbarrière en de moeilijkheid om een importeur te vinden; 45% van hen heeft dankzij Farmitoo een nieuw verkoopland geopend.
Farmitoo is sterk vertegenwoordigd in Frankrijk, België, Duitsland, Oostenrijk, Italië en Spanje en breidt nu uit naar Nederland. Met al 40 Europese fabrikanten en meer dan 30.000 producten te koop op zijn platform, wil het team een koop alternatief bieden voor Nederlandse boeren
Perscontact
Mathilde Lefrançois – Medeoprichtster – mathilde@farmitoo.com – +33 (0)7 67 39 09 24
Dounia Allane – Operationeel Manager Nederland – dounia@farmitoo.com
Over Farmitoo
Farmitoo werd in 2017 opgericht door vier partners met complementaire profielen die gepassioneerd zijn door de landbouwsector en haar uitdagingen: Mathilde Lefrançois, Grégoire Casoetto, Pierre Ducoudray en Denis Fayolle. Mathilde creëerde eerder een marktplaats in de handelssector die ze in 2016 verkocht. Grégoire werkte 5 jaar bij het consultancybureau voor digitale strategie, Eleven Strategy. Pierre was hoofdontwikkelaar bij Worldia en MyLittleParis. Denis is een succesvol serie-ondernemer die mede-oprichter was van LaFourchette.
Het bedrijf heeft nu een internationaal team van 55 mensen met gedeelde waarden, en heeft ook het Tech For Good-label gekregen. Het Farmitoo team is opgebouwd met een internationaal DNA, en verkoopt sinds de lancering in Frankrijk, Italië en Duitsland.
De website is beschikbaar in zeven landen: https://www.farmitoo.com/
De landbouwnieuwsblog: https://mag.farmitoo.com/fr/